Tο υλικό στο blog συμπληρώνει την έντυπη μορφή της στήλης "παραμυθομαθήματα" στο περιοδικό "Παράθυρο στην εκπαίδευση του παιδιού".

Για τα "παραμυθομαθήματα"

Τα «παραμυθομαθήματα» είναι ένα οργανωμένο σύστημα εργασίας το οποίο απευθύνεται στα μικρά παιδιά του νηπιαγωγείου και των πρώτων τάξεων του δημοτικού σχολείου, στους/στις εκπαιδευτικούς, και στους γονείς.
Περιλαμβάνει:
1) Εικονογραφημένες ιστορίες καθώς και άλλα πρωτότυπα κείμενα όπως ποιήματα, κόμικς κ.ά. Τα παιδιά αναγνώστες, ανάλογα με τις εμπειρίες τους, θα απολαύσουν τα κείμενα αυτά∙ θα αξιοποιήσουν δημιουργικά νύξεις και στοιχεία που προκαλούν το ενδιαφέρον τους. 
Οι αναγνώστες εκπαιδευτικοί και γονείς θα ανακαλύψουν στο περιεχόμενο και στην εικονογράφηση των κειμένων ιδέες για γόνιμη συζήτηση και διαθεματικές δραστηριότητες.
2) Προτεινόμενες δραστηριότητες και φύλλα εργασίας που στηρίζονται στην έρευνα, συνδέονται με τη θεωρία και τις μαθησιακές περιοχές της   Γλώσσας, των   Μαθηματικών, της Μελέτης Περιβάλλοντος, της Δημιουργίας και Έκφρασης, των Νέων Τεχνολογιών, με καινοτομίες και καλές πρακτικές, με σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις.
Τα «παραμυθομαθήματα» συμπληρώνονται επίσης, με οπτικοαουστικό υλικό, παιχνίδια, διερευνήσεις και με ιδέες για άλλες ιδέες, και πιο συγκεκριμένα με άλλες πηγές αναφοράς στη σύγχρονη βιβλιογραφία και σε τρέχουσες, κατά την περίοδο της συγγραφής, ιστοσελίδες.

Τη στήλη που δημοσιεύεται στο περιοδικό "Παράθυρο στην εκπαίδευση του παιδιού", υπογράφουν η Πηνελόπη Κουλούρη και η Μαριλένα Καββαδά.

Πώς έχουν σχεδιαστεί τα «παραμυθομαθήματα»;  
Οι εικονογραφημένες ιστορίες, οι δραστηριότητες και τα φύλλα εργασίας  προκειμένου να  αξιοποιούνται ευέλικτα και ανεξάρτητα από το υπόλοιπο υλικό, έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε να αποσπώνται από το περιοδικό, ψαλιδίζοντας προσεκτικά στο σημείο που ορίζεται σε κάθε σελίδα. 
Με τον τρόπο αυτό:
α)οι  σελίδες  των ιστοριών μπορούν να δένονται σε βιβλίο και 
β) οι δραστηριότητες μπορούν να συγκεντρώνονται σε ένα ντοσιέ δραστηριοτήτων.

Οι  σελίδες των ιστοριών μπορούν να δένονται ως εξής: 
α) να πλαστικοποιούνται και να συρράπτονται αφού πρώτα σελιδοποιηθούν 
β)  να κολλιούνται σε χαρτόνι και αφού τρυπηθεί κατάλληλα το χαρτόνι, να δένονται με κορδέλα κ.ά.  γ)  να τοποθετούνται σε ζελατίνες ντοσιέ. 

Οι δραστηριότητες και τα φύλλα εργασίας θα πρέπει να κόβονται αφού πρώτα σελιδοποιηθούν. 
H αρίθμηση των σελίδων των ιστοριών, των δραστηριοτήτων και των φύλλων εργασίας, συμπληρώνεται από εσάς, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς, στον κενό χώρο που διατίθεται για το σκοπό αυτό, και σύμφωνα με τον τρόπο που θα επιλέξετε να οργανώσετε τα «παραμυθομαθήματα». 
Εάν για παράδειγμα, επιλέξετε διαφορετικό τρόπο από αυτόν που περιγράψαμε παραπάνω, και  προτιμάτε  να έχετε ένα ντοσιέ για κάθε «παραμυθομάθημα» με την ιστορία και τις δραστηριότητες  συγκεντρωμένα μαζί, θα πρέπει να αριθμήσετε διαδοχικά, όλες τις σελίδες. Στη συνέχεια, αφού κόψετε τις σελίδες, τις βάζετε σε ζελατίνες, τις πλαστικοποιείτε ή τις κολλάτε σε χαρτόνια και τις τοποθετείτε στο ντοσιέ.

Αφού οργανώσετε την ιστορία και τις δραστηριότητες με τον τρόπο που εσείς επιθυμείτε, τοποθετείτε το υλικό σε ένα φάκελο/ παραμυθόκουτο με ετικέτα. Σημειώνετε  τον τίτλο για  παράδειγμα: « ΠΑΡΑΜΥΘΟΜΑΘΗΜΑΤΑ 1 "ΟΙ ΚΟΡΔΕΛΕΣ ΤΗΣ ΧΑΡΑΣ"» και τις λέξεις κλειδιά που σας προτείνει η στήλη για παράδειγμα: "ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ: ΑΠΟΚΡΙΕΣ-ΓΑΙΤΑΝΑΚΙ, ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ-ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΚΑΝΟΝΙΚΟΤΗΤΕΣ, ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΑΕΡΑΣ".
 Κρατήστε το παραμυθόκουτο ανοιχτό στις προτάσεις μας, τις ιδέες σας και στις ιδέες των παιδιών προκειμένου να συμπληρώνεται αυτός ευφάνταστα:
 α) με υλικό παρουσίασης για διαδραστικές και θεατρικές αφηγήσεις των ιστοριών και
 β) με φροντιστηριακό υλικό, οπτικοακουστικό υλικό, πηγές και σημειώσεις για την ανάπτυξη των προτεινόμενων δραστηριοτήτων.
  
Στο CD του περιοδικού θα βρίσκετε την ιστορία ηχογραφημένη και επιπλέον υλικό για να εφαρμόσετε τα «παραμυθομαθήματα» όπως μελωδίες και άλλα ακούσματα.
Στo blog θα αναρτώνται τακτικά συμπληρωματικές ιδέες, πρόσθετο υλικό και εκπλήξεις.