Συγκεντρώστε οικεία αντικείμενα της τάξης όπως μολύβια, μπάλες, τρισδιάστατες φιγούρες κ.ά. και έναν προβολέα ή έναν ισχυρό φακό σε ένα τραπέζι τοποθετημένο απέναντι από μια επιφάνεια προβολής ή έναν άδειο ανοιχτόχρωμο τοίχο.
Δημιουργήστε ένα πρόχειρο παραβάν π.χ. από βιβλία, έτσι ώστε να μη μπορούν να δουν τα παιδιά τα αντικείμενα.
Καλέστε τα παιδιά να χωριστούν σε δυο ομάδες με ίσο αριθμό παικτών και στη συνέχεια να επιλέξουν καρτέλα με το όνομα της ομάδας τους ανάμεσα από δυο καρτέλες που έχετε γράψει για παράδειγμα, "ΚΟΚΚΙΝΗ ΦΛΟΓΑ" και "ΚΙΤΡΙΝΗ ΛΑΜΨΗ" κ.ά.
Ανάψτε τον προβολέα, τοποθετήστε μπροστά από το φως ένα αντικείμενο και ζητήστε από κάθε ομάδα με τη σειρά να μαντέψει το αντικείμενο από τη σκιά του στην επιφάνεια προβολής.
Δώστε ίσες ευκαιρίες στις ομάδες.
Για κάθε σωστή απάντηση η ομάδα κερδίζει ένα κουπόνι[1] κόκκινο ή κίτρινο ανάλογα με το χρώμα της ομάδας.
Ρωτήστε: «Ποια ομάδα είναι τελικά η νικήτρια;»
Ορισμένα παιδιά θα οδηγηθούν στη λύση αριθμώντας τα κουπόνια κάθε ομάδας και συγκρίνοντας το αποτέλεσμα. Ενθαρρύνετε τα παιδιά που κάνουν λάθος κατά την αρίθμηση καθώς αριθμούν, να αγγίζουν με τη σειρά τα κουπόνια και να βεβαιώνονται πως αγγίζουν μια φορά το καθένα.
Ορισμένα παιδιά θα προσπαθήσουν να απαντήσουν στο ερώτημα αντιστοιχίζοντας ένα προς ένα τα κόκκινα και τα κίτρινα κουπόνια. Παροτρύνετε τα παιδιά αυτά να παρουσιάσουν τα ευρήματά τους∙ να δημιουργήσουν έναν πίνακα με δυο στήλες, να γράψουν σε κάθε στήλη, αντιγράφοντας από τις καρτέλες, το όνομα κάθε μιας ομάδας, να κολλήσουν τα κουπόνια κάθε ομάδας το ένα κάτω από το άλλο στην αντίστοιχη στήλη και να αντιστοιχίσουν τραβώντας γραμμές με μολύβι. Μετρήστε μαζί με τα παιδιά μεγαλόφωνα τα κουπόνια κάθε μιας στήλης, αγγίζοντας με το χέρι ένα ένα τα κουπόνια.
Εκθέστε τον αυτοσχέδιο πίνακα με τα ονόματα της ομάδας των παιδιών που τον δημιούργησε.
[1] Τα κουπόνια μπορεί να είναι αυτοσχέδια που κατασκευάζουν τα παιδιά από χαρτόνι για τα παιχνίδια τους ή βιομηχανικά του εμπορίου. Στη δεύτερη περίπτωση, τα παιδιά σχεδιάζουν με χρωματιστά μολύβια το κουπόνι, κίτρινο ή κόκκινο, στην αντίστοιχη στήλη του πίνακα επιστρέφοντας το πρωτότυπο στο κουτί του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου